EN FA
سبد خرید 0

طراحی و ساخت دستگاه تستر پیشرفته دسته کابل


طراحی و ساخت دستگاه تستر پیشرفته دسته کابل


دانلود مقاله کامل

طراحی و ساخت دستگاه تستر پیشرفته دسته کابل

حسین بهمن پور، کارشناس ارشد تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان تجهیزات ابزارآزما و کارشناس رسمی دادگستری

اطلاعات مقاله

 

چکیده

واژگان كليدي:

کابل، تستر کابل، تست اهمی، تست عایقی، تستر پیشرفته، دستگاه پرتابل

یکی از راه­های اطمینان از صحت اتصالات کابل، انجام تست­های اهمی و عایقی به صورت پین به پین بر روی تمامی پین­های کابل می­باشد که در صورت زیاد بودن تعداد پین­های کابل، این تست فرآیندی طولانی و زمان­بر خواهد بود. دستگاه تستر دسته کابل که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت تست­های اهمی و عایقی را به صورت اتوماتیک و با سرعت و دقت بالا انجام می­دهد. این دستگاه پیشرفته پرتابل بوده،  قابلیت تست کابل هایی تا 128 پین را دارد. علاوه بر این به علت ساختار فیزیکی آن می تواند برای تست کابل های نصب شده نیز استفاده گردد. در این نوشتار، روند طراحی و ساخت دستگاه تست ارائه شده است.

 

1-     مقدمه

1-1  معرفی دستگاه

اطمینان از صحت اتصالات کابل با اعمال تست اهمی و عایقی بر روی کابل حاصل می­شود. این تست اگر توسط نیروی انسانی و به صورت دستی انجام گیرد معمولاً برای کابل­های با تعداد رشته کم زمان­بر نخواهد بود. اما با افزایش تعداد رشته­ های کابل، انجام تست به صورت دستی و ثبت نتایج به روش سنتی بسیار زمان‌بر و خسته­ کننده است و همچنین در اثر اشتباهات احتمالی نیروی انسانی، از کارآمدی پایینی برخوردار است. به همین دلیل طراحی و ساخت دستگاهی که توانایی انجام این موارد را به صورت خودکار و هوشمند فراهم آورد، ضرورت می­یابد.

در این مقاله طراحی و ساخت دستگاه تستر دسته کابل، با قابلیت دریافت نقشه اتصالات کابل از طریق فایل اکسل و انجام تست­های مختلف بر روی کابل­هایی تا 128 پین معرفی می‌گردد. در شکل 1، تصویری از دستگاه ساخته شده ارائه شده است.

این دستگاه پیشرفته توانایی انجام تست­های اهمی ساده، اهمی پیشرفته، عایقی سریع و عایقی پیشرفته را دارا می­باشد. نقشه ارتباطی بین پین­های کابل به صورت یک فایل اکسل در نرم افزار تحت ویندوز دستگاه تستر قابل بارگذاری
می­باشد. نتایج تست در پایان به صورت یک گزارش با فرمت اکسل و
pdf در مسیر دلخواه و قابل تنظیم بر روی کامپیوتر ذخیره می­گردد. سادگی طراحی منوی کاربری راحت بودن کاربر و امکانات متعدد دستگاه سبب راحتی کاربران دستگاه می گردد.

شکل {C}1{C}- تصویری از دستگاه تستر کابل ساخته شده

در بخش دوم، مشخصات دستگاه تستر بیان گردیده است. در بخش سوم فرآیند طراحی، ساخت و نتایج عملکرد ارائه شده است...

تاریخ:1400/10/25
بازدید:697 بازدید
مقالات
سلام، سوالی دارید در خدمتیم