EN FA
سبد خرید 0

طراحی و ساخت دستگاه تست عملکرد فانکشن‌های حفاظتی رله‌های DC پست ترکشن؛ برندهای Siemens و Secheron


طراحی و ساخت دستگاه تست عملکرد فانکشن‌های حفاظتی رله‌های DC پست ترکشن؛ برندهای Siemens و Secheron


  معرفی دستگاه

اهمیت بالای تعمیر-نگهداری، به‌روز بودن و صحت عملکرد تجهیزات حمل و نقل برقی در انواع مترو و قطار شهری، بر فعالان این بخش پوشیده نیست. این شبکه‌های DC مدرن از انرژی الکتریکی، مشتمل بر انواع تجهیزات حساسی می‌باشند که حفاظت آن‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد. رله‌های DC در پست‌های ترکشن حمل و نقل برقی، عهده دار حفاظت از تجهیزات موجود در حالت‌های دائمی و گذرا هستند.

نظارت و تست صحت عملکرد این تجهیزات حساس حفاظتی، به طور دائم در پست‌های ترکشن مد نظر می‌باشد. در این بحث، تست دستی و ثبت نتایج به روش سنتی بسیار زمان‌بر و خسته کننده است و همچنین در اثر اشتباهات احتمالی نیروی انسانی، از کارآمدی پایینی برخوردار است، به همین دلیل طراحی و ساخت دستگاهی که توانایی انجام این موارد را به صورت خودکار و هوشمند فراهم آورد، ضرورت می یابد. در این مقاله طراحی و ساخت دستگاه تست فانکشن‌های حفاظتی رله‌های DC مورد استفاده در پست‌های ترکشن، که شامل 8 تست عملکرد رله‌های شرکت Siemens و 22 تست عملکرد رله‌های شرکت Secheron می‌باشد معرفی می‌گردد. دستگاهی که توانایی انجام این محدوده وسیع از تست‌ها به صورت دستی و اتوماتیک را دارا باشد، در دنیا منحصر به فرد بوده و نمونه قبلی ندارد. در ادامه روند این پروژه تشریح شده است.

دستگاه بیان شده در خطوط شماره 1 و 2 قطار شهری مشهد به منظور تست توابع حفاظتی دو رله DC به نام‌های Sitras PRO محصول شرکت زیمنس و رله Sepcos محصول شرکت Secheron طراحی و ساخته شده است. در شکل 2 زیر تصاویر رله های مورد تست نشان داده شده است. این دستگاه در پست های ترکشن قطار برقی یا مترو جهت تست رله های حفاظتی از نوع جریان مستقیم (DC) استفاده می گردد. با اعمال ولتاژ یا جریان شبیه سازی شده وضعیت خطا را برای رله شبیه سازی می نماید و با توجه به عکس العمل رله راجع به عملکرد آن نتایجی را اندازه گیری و ذخیره می نماید تا با تحلیل آنها توسط کارشناس رلیاژ وضعیت تجهیزات حفاظتی پست ترکشن مشخص گردد.

تاریخ:1400/04/20
بازدید:1138 بازدید
سلام، سوالی دارید در خدمتیم